Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Mayıs, 2012 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Cilt Bakımının Sonuçları

Cilt bakımına başladığımdan bahsetmiştim,tembel biri olarak halen doğal maskeleri denemedim fakat yukarıdaki ürünleri kullanmaya devam ediyorum.
Neredeyse 1 ay olacak fakat ben bir fark göremedim, sivilcelerim aynı seyrinde(cips yedikten sonra,stres anlarında) çıkıyor, sadece nivea ürününü kullandığımda siyah noktalarım gidiyor fakat 2 günde geri geliyor.Effectlar serisi ise ne cildimi soydu, ne yaktı. Hatta daha da yağlandırdı sanki,bense kurutur sanıyordum.
Yani neymiş illa pahalı olan iyi değilmiş, bu ürünler bitince neutregena ürünlerime dönüş, fazla kafaya takmamaya devam.

Koku - Patrick Süskind

Bugünlerde kitaplarla ilgili hiç yazmasamda çok okuyorum,biraz bahsedeyim o zaman.
Bir klasik olan Koku kitabını okudum ve çok beğendim. Kokuların sihrini keşfeden,tek amacı koku toplamak olan ilginç bir katil öyküsü bu. Biraz fantastik biraz da eleştirel tarzda yazılmış bu roman çok sürükleyici bir klasik. Daha sonra filmini izledim ,her uyarlamada olduğu gibi kitaptaki tasvirler ve derinlikten yoksun. Kitabı okumayan birisi için film güzel gelebilir fakat kesinlikle kitabını okumanızı tavsiye ediyorum.

Kozmetiksel,Kadınsal,Tüketsel Mevzuular

Depresif zamanlarda çoğu kadın gibi(maalesef) alışverişe sarıyorum. Bu aralarda bakım ve kozmetiğe aşırı bir düşkünlük belirdi bende,bunları alınca acayip güzelleşicem,güzelleşince hayatım değişecek gibi bir düşünce var sanırım alt bilinçte...Makyaj bloglarını takip ediyor,envayi çeşit video izliyor,izledikçe gaza gelip tekrar alışverişe vuruyorum kendimi.Kart limitleri zorlanıyor,aldıkça nasıl ödeyeceğim, ben bunları napıcam, ne gerek vardı gibisinde envai çeşit kuruntuyla daha bir depresiyorum sanki.Neyse kadınları anlamak zor,ben bile kendimi anlayamamaktayım.
Halbuki günlük makyajım rimel+rujdur.Çok çok aydınlatıcı ve göz kalemi,diğer şeyleri 40 yılda bir yaparım.Zaten resme yeteneği olmayanların makyaja da yeteneği olmadığı gibi bir tezim var ve benim resmim kötüdür.
Neyse madem aldım yazıyım da en azından bir işe yarıyor olsun.Öncelikle aldığım cilt bakım ürünlerini paylaştım,1 hafta oldu tabi mücize beklememeli ama görünen değişiklik sivilceler dipten çıkmıyor,üst…

Saç Bakımına Devam

Benim gibi zenci kıvırcığına sahip kişilerin saç bakımı hiç bitmez. Öyle kıvırcık saç şampuanları falanda kar etmez,en çok nemlendiren neyse en iyisi odur kanımca. Gliss en sevdiğim şampuan markası(sık sık değiştirir yeni şeyler denerim pahalı ucuz ama daha iyisini bulamadım). Yeni siyah seri çıkarmış diye hemen maske ve şampuanını aldım ve bayıldım.
Şöyle bir örnek vereyim maskeyi uyguladıktan sonra fön çektirdim ve saçlarım yarım saatte dümdüzdü(kuaförün de hakkını yememeli ama benim saçlarım hemen bozulur normalde,düz fön asla tutmazdı) Bunun sebebinin maskenin içindeki keratinden olduğunu düşünmekteyim.
En kısa sürede sıvı saç kremini de alacağım,zira benimkisi gibi zor saçlara türlü işkenceler yapmama rağmen halen güzeller(bu aksatmadığım maske ve bakım yağlarım sayesinde), tek derdim parlak olmaması(kıvırcıkların genel sorunu). Bunun için ürün denemesine devam ediyorum,çareyi bulduğumda paylaşıcam mutlaka.

Vücut Bakımı İhmale Gelmez

Eskiden rutinim olan vücut bakımımı ihmal ettim son yıllarda ve sonuç bol sivilceli sırt,bacaklar ve kalça. Silkindim ve kendime geldim vücut bakımıma tekrar başladım.
Vücut bakımı için yaptıklarım;
1-İpek kese(Daha önceki yazımda bahsettiğim yerden aldım,hiç tahriş etmeyen tül gibi birşey)
2-Fırça(sırt için özellikle)
3-Bitkisel sabun(capila die bi kükürt sabununu deneyeceğim bu sefer,asla duş jeli kullanmam gözenekleri tıkıyor,vücuttan arınmıyor)
4-Kalçadaki sivilceler için pudra
5-Banyo sonrası topuklara vazelin,vücuda bebe yağı ya da aleo vera jel,ya da herhangi bir vücut kremi.
Görüldüğü gibi vücut bakımı yüz gibi pahalıya gelmez. Sadece üşenmemeyi gerektirir,zaman alır.  Pahalı olan sıkılaştıcı,selülit vb... kremler fakat  spor yapmadan sıkılaşmak tatlı bir hayal yalnızca.

Yeni Cilt Bakım Ürünleri

Hiçbir zaman çok sorunlu bir cildim olmadı. Benim mantığım standart temizliğini yap,nemlendiricini sür,arada çıkan sivilveleri ise fazla dert etme kendiliğinden gider şeklindeydi. Fakat 1 aydır yüzümde rahatsız edici derecede bozulmalar oldu, biraz düşününce son yıllarda cildimi fazla ihmal ettiğimi fark ettim.Basit rutinleri bile bırakınca cildimin eski pürüzsüzlüğünden eser kalmamış dehşetle gördüm.
Biraz cildimin tipinden emin değilim,benim gibi o da değişken. Bazen çok kuru bazen yağlı,ara ara sivilceli. Genelde çıkamayıp içinde leke olarak kalan sivilceler çıkar. Burnum şuan yoğun siyah noktalı,yanaklarım ve çenemde ise 3-5 sivilce var.
1-2 haftadır cilt bakımınla ilgili türlü türlü blog,forum takip ederek yukarıdaki ürünleri seçtim kendim için(cilt doktorlarına pek güvenmiyorum,fazla ticari buluyorum nedense). Bu yazımda bunların bir konsantresi olsun istedim.
Şuan uyguladığım cilt bakımı şöyle
1-yüz yıkama jeliyle yıkama(şuan sebamed var,bitince la roche deniycem)

İstanbul Gezmeleri - Çamlıca ve Arkeoloji Müzesi

İstanbul eşsiz bir şehir,her köşesi görülmeye değer. Ben de İstanbul'da yeni olduğum için her fırsatta ayrı bir köşesini keşfetmeye çalışıyorum.
Öncelikle haftasonu Çamlıca tepesine çıktık. Üsküdar'da olan bu tepe boğaziçine hakim çok güzel bir konumda. Buradaki hava ve manzara muhteşemdi. Kardeşimle battaniyemizi çimenlerin üzerine atıp uzun uzun tadını çıkardık. Otopark ise tüm gün sadece 2 tl.
Buradan köprü bağlantısı sorunsuz ve kolay. Bizde Sapphirre'e geçtik. Burası bir alışveriş merkezi olarak çok sıkıcı, yerin altında sütunlarla bölünmüş kötü bir his veriyor,H&M'de hep kötü ürünler var, iyilerinse zaten bedenleri tükenmiş. Cosmetica adında bir kozmetikçi vardı ki buradaki ürünler cidden ucuzdu. Seyir terası ise görmek için verilen paraya değmez bence. Çamlıcada ki manzara çok daha güzeldi.
Dün ise uzun zamandır görmek istediğim arkeoloji müzesini gezdik. Arkeloji müzesi Topkapı Sarayına çıkan yokuşta bulunuyor. Sarayın bahçesinde denebilir. Bahçe…