İstanbul Gezmeleri-Galata Kulesi

En çok fotoğraflanan,yanından geçip gittiğimiz belki çıkmaya üşendiğimiz galata kulesini nihayet ziyaret ettim ve sevdim. Zaten şehir manzarası izleyip beğenmediğim bir yer hatırlamıyorum,şehir manzaralarına bayılıyorum,birgün şehri tepeden gören bir evde oturmayı hayal ediyorum.


Galata kulesine Karaköy vapur iskelesinden yürüyerek gidilebilir. Zaten Galata çevresi zaten çok şirin cafeler,müzik evleri ile dolu,o ara sokakları gezerek Galataya gitmek ayrı güzel.
Kulenin yanına gelince dışarı uzanmış kuyruğa bakıp gözünüz korkmasın çünkü yukarı asansör ile çıkıldığı için o sıra ve fazla beklemiyorsunuz. Yukarı çıkış ücreti 6 tl gayet makul, yukarıdaki manzara ise görülmeye değer.
Cenevizliler zamanında inşa edilmiş bu kulenin bulunduğu yer hafif tepe olduğu için manzarası oldukça görkemli.Hazerfen Çelebinin burada Üsküdar'a çıktığı rivayet edilir, bunu düşünerek manzarayı izledim,tarihe geçmek kolay olmasa gerek.
Galata'ya gitmişken Şişhanedeki avizecilere uğramalısınız mutlaka,dükkan dükkan gezmekten bıkmazsanız harika ve ucuz avizeler bulabilirsiniz. Ben evimdeki tüm avizeleri buradan almıştım.
Bir dahaki sefere siz de yanından geçip gitmeyin ,görün mutlaka derim...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar