Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Bu Aralar - 24.09.2018

Bu aralar Mehmet'le ebeveynlik üzerine çok düşünüp,çok konuştuğumuz bir dönem.
Bazı can sıkıcı olaylar yaşadık ki bence çok güzel kararlara sebep oldu. Yine bu aralar anneliği doya doya yaşadığım, ileri de bu anları bu halleri çok özleyeceğimi bilerek her anı yakalamaya çalıştığım günler. Güzel geçen tatilin mutluluğu , yakında yine ayrılacak olmanın hüznü(kaygısı) , okullar düzenler derken yoğun ama keyifli günler geçiyor. Çocuklarımla özleşmenin tadını çıkarıyorum, tatil ve boş zamanlarımızın daha kıymetini bilir olduk.
Dün ilk defa kahvaltı sonrası tv izlerken Kemal'i arkadaşı balkon altından sokağa çağırdı .Kemal'in onunla konuşması, tv den vazgeçip sokağı tercih etmesi, bize ben gidiyorum demesi... Çok şaşırdık ve duygulandık. Mehmet'le dışarıdan çok şapşal görünüyorduk belki ama öyle işte...
Eylül'ün beni özlemesinin çok keyifli dönüşleri oluyor. Mesela annecim diye konuşmaya başladı benimle. Bana sevgisini göstermesine pek alışkın değilim, sonsuz mutlu oluyo…
En son yayınlar

Bu Aralar - mükemmel ile bombok arasında gidip gelirken

15 temmuz itibariyle Gökçeada tatilimiz başladı. Bu apayrı bir yazı konusu.Bugün evde Mehmet' le karşılıklı kitap okuyoruz(kendisi pek sevmez ada evimizin kütüphanesi müthiş) Çocuklar masada hamur oynuyor. Dekor bohem,ev müthiş dışarıda tatlı bir rüzgar aman Allah'ım hersey mükemmel,sonra Kemal anne kakamı kiloduma kaçırdım diye ağlamaya başlıyor,tuvalete git gel yapama(tekrarlayan kaka problemimiz yaz başından beri her tatilimizi itinayla içine s....) Allah'ım dünyanın enbeceriksiz annesi benim,Kemal'in psikolojisinde onulmaz yaralar mı açtım yoksa,10 gündür yapamıyor ciddi bişi olmasın dünya bombok....

Thassos Gezisi - 25 - 30.06.2018

Çocuklarla karadeniz bizi bozar dedik (yurumeyi sevmeyen bir oğlan ve baba ile nolacaktı ya) hem de yeşil pasaport ları ıslatalım,az yakan arabamızı test edelim derken rotayı Yunanistana çevirdik.
Gidiş yolu ruya gibiydi geceden yola çıktık.cocuklar yolda uyudu,hic trafik sınır gecisi sırası beklemedik(sınır geçişi yinede stresli bence.önündeki memurun dilerse tatilini b.. cevirenilecegini bilmek ,gereksiz bi ezilme ve minnet duygusuyla dolduruyor benliği ,Mehmet adama 3kere iyi geceler dedi adam iyi günler diye duzeltti filan hihihih)
Cillop gibi yollar, güzel doğa filan derken feribot a binecegimis Keramayi ye sabah 6 da vardık.(12  bucukta çıktık Bursa'dan ve Çanakkale üzerinden geldik)
Keramati dr kahvaltı edelim dedik ama hiçbir sey bulamayınca(sabahin 6sı oldugundan olabilirmi acep) Mehmet le birbirimize caktirmamaya calissakta bozulduk amann Allaaam nereye geldik hibisinden.Karşıya geçince'de ayni dumur (cunku saat hala 6bucuk) fakat otelimize(mustakil bi villanin alt k…

İnsan Nasıl Mutlu Olur

Kafamda bir tuhaflik kitabi yine cok guzel yine günler aklimda donup duran bir kitapti. Orhan Pamuk hep yazsin hep okuyalım.
Kemal bugun:meteor mu büyük gunes mi buyuk.ben;gunes buyuk.o zaman annanemi hunes babaannemi meteor kadar seviyorum.ben;bunu babaannene soyleme uzulur.ama niye biliyor musun anne cunku o benim oyuncaklarimi buluyor icime mutluluk veriyor .:)
İnsan nasil mutlu olur ,parayla mesela, binlerin olsun bankada olursa olsun farketmez sevgilinin senden sakladığı 1 lira yeter mutsuzluğa.
Herşeyi ....

Herşey Rüyalarda Güzel

Uyurlarken herşey ne kadar güzel.
Yavru kuşlarımdan büyüğü hasta,dün gece pert oldum sürekli ates ölç çişe götür.Bir uyu bir uyan. kendime not:okulda havuza yollama.  Seviyor ama yollarım ben yine Böyle dengesiz böyle değişkenim işte..
Markete,pazara gitmek için bile aileminden yardım istemekten,kendim halletmeye çalışınca yorulmak ya da başarısız olmaktan bıktım.  Kendime acır hale geldim, zavallı gibi hissediyorum. Ailemi bana çok yardımcı olmasına karşın eleştirir buluyorum çoğu zaman, birilerini suçlarken hedef hep en yakındakiler oluyor. Halbuki buna hakkım yok. Bunu bilmenin ezikliği bir başka.
Artık bir yardımcı şart bunu anladım. Tek başımayım bunun onayını ve kararını tek başıma vermeliyim.
Herşey kolaylaşacak sanırken olmuyor,demek ki daha zamanı var. O zaman kendime acımayı bırakıp birşeyler yapmaya başlamalı. Bu da buraya not düşülsün.
İnsanlardan birşey istemeyi sevmiyorum ben bu benim ya da Mehmet'in ailesi olması farketmez. Kendim gibi olacaksam sevmediğim şeyleri …

Kayboldum

Çok yanıyorum galiba , etrafımdakilerin yakınmalarımdan yakındığını sık duyar oldum. Sürekli ağlak teyzelere döndüm, oysa eğlenceliydim bir zamanlar. En sevmediğim kişilerdir ağlaklar, kendimi ne ediyim ben şimdi.

Olay şu ki ağlandığım kişilerden bir yardım alamayacağımı bildiğim halde, sadece rahatlamak için şikayet ediyorum. Oysa bir zamanlar kan kusar kızılcık der, kuyruğu dik tutardım.

Noldu peki? Kendime gerçekçi çözümler bulamıyorum, çünkü çözümlerim hep başkasından yardım almaya dayanıyor, hal böyle olunca kimseye yük olmayayım diye mızmız şikayet eder oldum.

Peki çözüm, biraz daha kendime dönmeliyim. Sabır ile Eylül'ün okul zamanına gelmesini beklemeliyim ki boş günlerimi kendime ayırabileyim, spor beni gerçekten iyi hissediyor ve uzaklaştım bundan. Sabah yarım saat erken kalkarak spor yapmak iyi fikir olabilir.

Bağırmayan anne baba kitabında ne diyordu kendine dön, dönüş yolunu bulabilirsem bunu yapmalı, ama önce biri içimdeki başaramadın diyen sesi sustursun lütfen....

Okuduklarım

Kitaplar hayatımda çok önemli bir yere sahip. Onlarsız ben ben olamam, okuduklarımı ve tarihlerini not etmeye başlıyorum bugün.
 Çünkü yazmazsam unuturum(artık daha çok, evet 35 yaşla beraber bunu hissediyorum net, ruhum genç değil artık olgun...)
Çünkü listeleri seviyorum, bana umut veriyorlar...

EYLÜL - 2017'den itibaren...
Küçük Ağaç'ın Eğitimi(Forrest Carter)  - 12.09.18İnsanca , Pek İnsanca(Friedrich Nietzsche) - 02.09.18Kırmızı Saçlı Kadın(Orhan Pamuk) - 15.08.18Gökçeada - Sıradan İnsan Öyküleri - 27.07.2018Kafamda Bir Tuhaflık -  Orhan Pamuk - 30.06.18 Kolera Günlerinde Aşk-(Gabriel Garcia Marquez) - 17.05.18Karamazov Kardeşler - (Dostoyeski) (Hatırlamıyorum)Efsane(İskender Pala)Bağırmayan Anne Baba Olmak(Hal Edward Runkel)İşaret(Deniz Ertem)