Gitmek lazım...

 

(Gelecekteki Aslı'nın gideceği bir yer daha İzlanda)
     

"Kalmak demek; saatler gecede yanıp kül olurken donmak, kristalleşmek ve sıkışıp hapsolmak demektir bir kalıbın içinde.. 

İnsan uzaklaşmadan yakın olabilir mi hiç?

Ve kim var ki ıstırabına ve yalnızlığına, acımadan veda edebilsin? " Halil Cibran.

Bu aralar doğruyu bana hatırlatacak bir kitaba çok ihtiyacım vardı. Halil Cibran tam oturdu yerine, bir süredir sarmal haline gelen araba konusu da çözüldü. Daha iyiyim.

Kalmak kristelleşmek, hiç gitmemek, gitmeye üşenmek,sonra sonra hep aynı şeyleri yapa yapa hissizleşmek benim için. Hissizleşmek yaşamamak. Herkes ölür ama herkes yaşamaz demiş bir düşünür, ben de yaşadığımı giderken ve gelirken hissediyorum. Giderken kaygıyla, dönerken şükürle doluyor içim. İşte ne zaman korksam gitmekten kendime bunu hatırlatıyorum.

Ben hem giden hem kalanım, daha çok kalan. Gitmek hüzünlü kalmak öfkeli. Hüzün ruhu hafifletiyor , öfke ağırlaştırıyor. Ağır yaşamak bazen ayrıntılara takılmak, bazen elinde olmayan şeyleri boşuna kontrol etmeye çabalamak. bazen de hakkım olmayarak başkalarına müdahale etmek ama en çok ta hayatımı ihtiyacım olmayan bir sürü ıvır zıvır ve kişiyle doldurmak. Hafiflemek ve özgürleşmek dileğiyle...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar