Bilgisayarımızı Yedekleme

Bilgisayar yedeğini almak demek, tüm belgeler,program ve güncelleştirmeler ile yedeğini almış oluruz. Böylece çökme ya da format gerektiren zamanlarda bu işlemi çok kısa bir sürede halletmiş olacağız. Bunun için kullanabileceğiniz çeşitli programlar var fakat ben kullandığım "Acronics true image" programı ile yapılışını anlatacağım.
1.Adım: Programı çalıştırıp resimdeki bölümü seçin
2.Adım : 1.Alanda yedeğini alacağımız sürücüyü,2.alanda yedeğin nereye kaydedileceğini belirtiyoruz.(Tahmini yedek boyutu 10 Gb ve üstü olacağı için harici harddiske yada D: sürücünüze kaydetmenizi öneririm)

3.Adım: Yeni bir yedek almak için Back Up now düğmesini, eski yedeğimizi güncellemek istiyorsak "Recover" düğmesini tıklıyoruz.
İşlem tamamlandığında bilgisayarınızın yedeğini almış oluyorsunuz.
4.Adım : "Create bootable media" diyerek bir Boot CD'si oluşturuyoruz. Boyut olarak küçük olacağı için CD yeterli.Bu CD'yi yedeğimizle birlikte saklıyoruz
Peki bilgisayar çöktü ya da formatlanması gerekiyor nasıl kullanacağız yedeği?
1.Adım:Boot CD'yi takarak bilgisayarı başlatın.Çıkan menüden Acronics Full versionu seçin
2.Adım:Menüden "Recover" seçiyoruz. Yukarıdaki adımları takip ederek formatlanacak sürücüyü ve yedeğin olduğu yeri seçiyoruz.(Adımlarda fazla seçenek yok zaten ileri ileri diyerek devam edebilirsiniz)
3.Adım:Proceed (onun gibi bişiydi) düğmesine tıklayarak yükleme işlemini başlatıyoruz.
Yarım saat gibi bir sürede bilgisayarımız yenileniyor...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar