İstanbul Gezmeleri - Ağva

Bir süredir gitmek istiyor, yol uzun gelince Şile'de bitiriyorduk yolculuğu. Bu sefer gittim, gördüm şimdi de izlenimler. Öncelikle İstanbul-Şile arası otoban olduğu için yol geniş güzel,yol çalışması vardı fakat trafik yoktu,haftaiçi olması nedeniyle olabilir. Şile'den sonra dağ yolunu takip ederek Ağva'ya yaklaşık 1 saat süren bir yolculuk yaptık. Yol dar ve kısmen virajlıydı fakat yine trafik olmadığı için sorun olmadı. Bol yeşillikli köylerin,ormanların arasından keyifli bir yolculuk oldu.

Yukarıda gördüğünüz gibi manzara fotoğrafları beni Ağva'ya çeken. Ama umduğum gibi olmadı
Nehir güzel evet,ama etrafı çok bakımsız. İnsanımızın klasik anlayışı burada da değişmiyor. Gelen turistten sonuna kadar faydalan ama kazandığın parayı beldene harcama. Nehrin etrafı bakımsız,otları çalıları temizlemek çöpleri toplamak kimsenin aklına gelmemiş, 50 liraya çıktığınız turda gördüğünüz manzara bu resim yalnızca,farklılık yok.
2-Şile kumsalı gibi kum,büyük bir kumsalı var. Güzel fakat aynı bakımsızlık burada da sürüyor, deniz kıyısına ulaşmak için uzun bir kum yoldan ayaklarınınz yana yana,bata çıka ilerliyorsunuz. Kumsalı temizleyelim,tahta ya da çakıl bir yol yapalım diyen yok. Otlar çöpler herşey var. Ama fiyatlara gelince bodrumu aratmaz hatta geçer, piknik için koyulmuş masaların kirası 25lira, arabanızı kumsala yakın yere park etmek 10 lira,yol boyunca park ta 10 lira. Şenzolg şemsiye kiraları tabi ki ayrıca ben kiralamadım bilmiyorum. El insaf bu hizmete bu fiyat.
Ağva'nın doğu kısmındaki ağın arkasındaki kilimli koyu deniz ve doğa olarak beni tatmin eden tek yer oldu. Arabayla gidilebilen tozlu bir yol ile Kilimli köyü aşağısındaki koya giriyorsunuz. Tüzel kişilik koyu yazan yere giriş arabalar için 10 lira, yol kötü sahildeki çöpler daha kötü ama burası yine de deniz ve doğa olarak hoşuma gitti. Sakin, huzurlu bir koy. Deniz ve sahil taşlık, dalgalı,yüzmeyle aranız hoş değilse denizden zevk alamayabilirsiniz ama ben sevdim.
Genel olarak bir daha o kadar yolu burası için gelmem, ama geldiğime de pişman olmadım,güzel bir gündü. Bana ne kadar güzel bir ülkede yaşadığımı bir kez daha hatırlattı, bir de tatil beldelerimizin anlayışları değilse, şu doğa harikası sahillerimize hakettiği özeni göstersek. Maalesef şehircilik ve imar ülkemizin en zayıf olduğu konu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar