Kemal 'in Kaka Tutma Sorunu


Geçtiğimiz 1 yılda 2 çocuklu hayatımda beni en çok yoran şey neydi diye düşündüğümde cevap tartışmasız Kemal'in kaka sorunu. Yoran neydi derken olay geçmiş değil hani , hala yormaya ve psikolojimi altüst etmeye devam ediyor.
Yazarken bile daralıyorum aslında ama tarihe not düşme açısından yazmalıyım. Kemal ile aramızı açan, ilişkimizi geren , beni kötü anneliğe zorlayan ne varsa hepsinin temelinde bu var. Bu sorun içinden çıkılmaz bir halde ve Allah'ım yardım et , daha başka çarem kalmadı.
Olayların başlangıcı benim 2 aylık bir Eylül'le(ki çok kolay bir bebekti suçu ona atmıyorum) ve Mehmet yeni gemiye gitmişken (tam bir hata) Kemal'e tuvalet eğitimi vermemle başladı(etrafın gazı aklıma s....). Çişi 1 haftada hallettik gel gör ki kakayı tuvalete yapmayı başaramadık. Biraz üstüne gittim sonuç alamayınca kaka zamanı bez bağlamaya başladık. Bir süre iyiydi sonra baktım ki çişini yapmaya üşenince bez istiyor, baban gelene kadar bez var gelince atıcaz diye milat koyduk. Babası gelince biraz dirense de lazımlığa yapmayı başardı. Oh süper derken bir kaç defa yaptıktan sonra yapmamaya tutmaya başladı. İşte 1 yıldır tam hallettik derken yine yine yine tekrarlıyor. Kaçıncı hallediş kaçınçı tekrar bilmiyorum.
Kemal zaten bezine de çok kaka yapan bir çocuk değildi. Ama ek yönteme de gerek kalmamıştı hiç. 2 -3 de bir zorlansa da yapardı. Tuvalete geçince kabız olmasın diye probiyotik , sabahları kayısı vs. vererek kabızlığı hep önledim. Ama belki de hergün kaka yapmaya alışkın olmadığı için kakası geliyor ama yapmak istemiyor. Tutabildiği kadar tutuyor sonrası küçük küçük kaçırmalar ya da günde 10 defa tuvalete gidip minik minik yapmalar. Kendi haline bırakmak çözüm değil çünkü yapmadan rahatlayamıyor, o gün gittiğimiz her yerde , yaptığımız her şeyde sıkışık , huzursuz ve hırçın oluyor.
Sabırlı davranmaya çalışıyorum günde 10 kakalı kilottan sonra sabır bitiyor. Sabırsız davranıp zorlama yoluna gidiyorum o ağlıyor ,ben kahroluyorum.
Tuvaletinin geldiğini inkar ediyor, kakalarının poposunda yaşamak istediğini söylüyor, kiloduna yapmak istemediğini ama elektrik çarpınca kiloduna geldiğini söylüyor, zati kaka gelince dolaba giriyor annecim napıyorsun diyince elektirikleri bağlıyorum diyor. İşte bu sırada elektrik çarpıyor sanırım:) Daha bu konuyla ilgili ne maceralarımız var yazmakla bitmez, o yaparken ben kapının önünde ne vaatler ne gaza getirmeler. Öyle komik bir o kadar acı, çocuklarımla yaşayacağımı düşündüğüm en son şey buydu sanırım ama koca senemi mahvetti.
Geçenlerde yine sabrım bitti korkutarak yaptırmaya çalışıyorum, annecim yapmazsan tuvalete doktor iğne batırmamı söyledi dedim. Anne yapmak istemiyorum iğne batır ama elimi tut o zaman acımaz dedi.Yazarken bile içim buruluyor, ne kadar çaresiz aslında ve ben ona yardım edemiyorum. Çok çok çok zor bir durum Allah düşmanıma vermesin derler ya öyle birşey. Babayla mı , kardeşle mi yoksa kaslarla mı alakalı bilmiyorum ama bildiğim 5 yaşına kadar bu böyle sabredicez müdahale yok. Kendime bol bol sabır diliyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar