Kötü Anne / İyi Anne

K.Kemalin poposunu yıkarken anne soğuk suyla yıkama dedi. Dünya başıma yıkıldı bunu duyunca çünkü geçen yaz poposunu bir kere soğuk suyla yıkamıştım. Nasıl bir vicdana sahibim bilmiyorum öfkeliyken gözüm dönüyor bazen. 1 yıl geçti üzerinden hala unutmamış. Benim karşımda ne kadar çaresiz olduğunu unutuyorum bazen, sonrada vicdan azabından içim parçalanıyor.

İ. Hata yaptığımda telafi etmeye çalışıyorum, aman nasılsa bunlar çocuk unutur diye boş vermiyorum.

K.Oyun oynamayı beceremiyorum. Oyuncaklarla oynarken çok sıkılıyorum bunu o da anlıyor zaten fazla oyamaya hevesli değil benimle.

İ.Oyun hamuru, boyama , su oyunları , taş oyunları , parka gitme konularında iyiyim. Hemen her gün bu gibi şeylere zaman ayırıyorum.

K. Çok bağırıyorum. Sükunetimi çabuk kaybediyorum. Sakin ses tonunu fazla koruyamıyorum. Bazen buna çok içerliyor(özellikle amacının yaramazlık olmadığı durumlarda) ,bazen o da bağırıyor. Kardeşini uyarırken bağırmasının sorumlusu benim.

İ.Çoğu zaman sabırlı ve ilgiliyim.

K.Kardeşini çok hırpalarsa, ya da kontrolden çıktığında çimdik atıyorum , bazen de popoya şaplak. Temasa bu kadar önem veren bir çocuğa bunu yapmamalıyım biliyorum ama elimde olmuyor bazen.

İ.Kıskançlıklarını anlıyorum ve kızmıyorum.

K.Eylül ü bazen fazla kendi haline bırakıyorum galiba. Ona gereken ilgiyi göstermiyor muşum gibi geliyor.

İ.Onları çok öpüyorum, genellikle güleryüzle karşılıyorum.

İ.Kitap okuma alışkanlığı kazandırdım gibi. Elime kitap alınca sabırla dinliyor, uyurken okumamı istiyor.

Annelik maceramda bazen her şey yolunda güneşli bir bahar günü, bazen de çaresiz, çok uzun bir kış mevsimi gibi hissediyorum. Çok şükür iyi ve kötüsüyle yaşadığım her şeye. Anne olduğum için çok şükür. Daha mükemmel ne isteyebilirdim bilmiyorum, sahip olduklarıma çok şükür.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar