Bodrum'dan Sevgilerle

Mehmet gelebilecek mi? Yetişir miyiz ,eğlenir miyiz, kiminle gidelim gibi türlü soruların sonunda 1 Ağustos itibariyle Bodrum 'a yerleştik. 1 ay buradayız. İlk hafta sonunda izlenimlerim iyi yönde. Çocuklarla merdivenli bir ev fazla sorun olmuyor. Temizlik desen o da iyi gidiyor şimdilik Mehmet in yardımlarıyla. İlk hafta bizimkilerle geldik , bu hafta nöbet değişimi Mehmet'in ailesi geldi. Son 2 haftayı da yalnız planladık. Belki yardımcının çokluğundan şimdilik iyi gidiyor.
Akyarlar daha önce kaldığım bir yer, bu yüzden tercih sebebim. Deniz çoçuklar için çok uygun, nem yok esinti kıvamında. Evimiz villa formatında olsada kapalı alanı 2+1 , dış alan geniş ama sabah hortumla hallediyoruz temizlik işini. Sabahlarımız tabi ki 7 de başlıyor. 9 civarı kahvaltı sonra Kemal'e havuz Eylül'e uyku saati. 2 civarı denize iniyoruz. Harcama sınırı olmayan hem denizi hem gölgesi keyifli bir beach bulduk. Genelde oradayız öğle yemeğini orada hallediyoruz(benimkiler pek sevmiyor dışarıda yemeyi pek randımanlı yemeselerde akşam yemeğinde hallediyoruz farkı) Akşam yemeğinden sonra teras keyfi ya da çocukları bırakıp biraz eğlenceye gidebiliyoruz. Sürekli olan depremler dışında herşey yolunda şimdilik. Beşik gibi sallanıyoruz günde 2 kez en az. Terasta ve çocuklarlaysak pek takmıyorum da alt katta uyuyorlarsa biraz kaygı verici.

Yine de tatil moduna geçtim kafa ve bünye olarak. Tatil öncesi oldukça stresli bir dönemden geçtik. Mehmet'in aslında her gemide yaşanan olağan sıkıntıları bu sefer daha sıkıcı oldu. Planlara yetişememe kaygısından olabilir, ya da gitgide herşeyin zorlaşmasından olabilir. Yıllar geçtikçe alışılan bir durum değil daha çekilmez hale gelen bir durum.Tatil dönüşü Mehmet için 1 aylık bir seyahat daha görünüyor. Tam okullar başlarken yine benim için zor olacak. Eylül'ün babaanneye Kemal'in okula alışma döneminde Mehmet yanımda olur diye planlıyorduk. Hayat siz birşeyler planlarken başınıza gelenlerdir ama dimi. Şimdi moral depolamam lazım o zamanlar için.
Yine de çok şükür şanslı olduğumu biliyorum çok çok şükrediyorum. Tatilim de destekçilerim de çok. Bir şekilde hallederim biliyorum.

Aslında rahatlama Mehmet'in gelişiyle değil benim karar vermemle oldu. Hep böyle olur zaten sıkılır sıkılır en sonunda bir karara varır rahatlarım. Ayın 27 de Mehmet gecikeceği için oldukça gerilmişti. Ben se onun kadar gergin olmama rağmen (çünkü bu arada uğraştığım Kemal'in kaka sorunu ve evde yalnız olmam) onu rahatlatmaya çalışıyordum. O ise sinirini bana yöneltti, onu rahatlatmamın bir işe yaramadığını aksine bana sinirlendiğini söyledi!!!(sonradan özür diledi neyse ki) İşte bu bende şalterlerin atmasına ve karar vermeme sebep oldu. Ben 1 Ağustosta Bodrum a gidiyorum dedim seninle ya da sensiz. Mehmet sonradan da gelebilirdi bunu niye bu kadar sorun haline getirmişim ki. Neticede herkes için önce kendi sorunları geliyor öyle değil mi?Sorunlarımızın yükünü başkasına atmaktansa çözmek daha akılcı . Bu karara varmam bence müthiş bir rahatlama yarattı Mehmet'e kızgınlığım bile geçti. Ertesi gün görüşmemizde triplerimden kurtulmuş kararımı ona söylemeyi bekliyordum ki Mehmet müthiş bir sevinçle 29 da geliyorummmm dedi. Ve kaybolan eşeğimizi bularak yine hudutsuzca mutlu ve iyimserdik.
 Bakınız 27 Temmuz: Böyle hayat olmaz olsun
              28 Temmuz: Allahım ne kadarda şanslıyız yuppi hayatımı seviyorum
İşte denizci hayatı ya da insan psikolojisi mi desek adına böyle birşey.
Kendime not : Bodrum gezi rehberi gibi birşey yazıcam amaçlarımı unutmuş değilim:)