Benim Çoocum Bir Dahi ve Okul Sorunu

Allaam nasıl zeki

Bu günlerdeki benim çocuğum bir dahi takıntısı nedir ya? Her yer türlü türlü zeka geliştirici setler, oyunlar,okullar kreşler hepsi bu ata oynuyor.
Kendi adıma gözlemlerim ve tecrübelerim sonucu vardığım sonuç şu ki; zeka ve mutluluk/başarı/tatmin doğru orantılı değil. Çocuklarımın kapasitelerinin farkında olmalarını, hayata karşı pozitif,erdemli,doğru(!) kişiler olmalarını çok arzu ediyorum. Umarım bunun yoluna açacak ebebeynler olabiliriz. Ama bunun yolu zeka geliştirmekten geçmiyor bunu biliyorum. Okul tercihimde de ilk önceliğim onun mutlu hissedeceği bir ortam olması. Akademik değil sosyal yönü baskın olsun isterim. 
Şuan devam ettiğimiz anaokulundan sürekli gelişim takip raporları alıyoruz, muhtemelen aldıklarının parayı hakettiklerinin bir göstergesi bunlar. Oğlumu dinlemek çok hoşuma gittiği için bu telefonlardan memnunum ama gerisi fasa fiso. Yok ingilizce şarkıları evde tekrarlayın vs. hiç birine inanmıyorum yapmıyorum. Alt tarafı 4 yaşındaki çoçuğu tatil ödevi nedir ya? Aklınızı mı yediniz?Kemalin okulunda tercihim evime yakın olması,ve bence birinin diğerinden hiç bir farkı olmaması. Oraya devam edeceğiz gibi görünüyor(Eylül için de). Beni ise tek endişelendiren konu okulun konumu. Bir cephe ana yola, bir cephe okulun diğer kanadına bakıyor. Görebildikleri tek yeşillik bahçenin bir köşesini kaplayan çimler. Çoçuklarım penceren bakınca yeşillik görsün, temiz hava solusun mümkünse kuş sesleri duysun isteriyorum ben çok mu?Çoğunluğun beklentileri benim gibi olsa mutlaka okullar böyle bir yöntem izler eminim, ama yok belki bahçe bile bırakmadan(kapalı yüzme havuzu fix ama) şöyle eğitiyoruz böyle öğretiyoruz zırvaları hep.
 Belki Bursada'da bu tanıma uyan 1-2 okul bulabilirim fakat oturduğum yere yakın yok, ufacık çocuğu servislere veremem dibimde milyon tanesi varken. Neyse bakalım yolumuz uzun daha belki büyüdüklerinde daha uzak yerlere cesaret edebilirim.
sakın boş durma,hep geliş çocum.

Bugünlerde tanık olduğum bir dahi çoçuk vakası. Bir yakınımın çoçuğu zeki(gerçekten bu belli) Ama çocuk doğduğundan beri bu o kadar anlatılıyor,metediliyor ki çocuğun davranışlarında bunun çok net etkisi hissediliyor. Kardeşi ise o kadar parlak olmamaktan mütevelli sürekli tripli,atarlı. Bu çocuk ise en iyisinin en çok onun olması gerektiğine emin. Doğum gününde dev bir lego seti hediye etmemize karşılık yarım ağız bir teşekkür sonrası hemen katalogtan yeni lego setleri bakılarak yeni siparişler verildi. Benim için oldukça önemli bir para verdiğim halde (Kemale bu fiyatta hiç oyuncak almadım henüz) karşıdan aldığım tepki beni dumura uğrattı. Çocuklara verilen en önemlisi sensin, sana zarar vermiyorsa istediğini yapabilirsin, başkasının ne hissettiği önemli değil fikri de nedir? Bu çocuğun annesinin de çocuğun çok merhametsiz olmasından yakındığına çok şahit oldum. Eeee peki?
gerçekçi kariyer planı

Özeleştiri: benim de Kemal'e karşı "babası yok ve çok özlüyor" temalı kayırmalarım oluyor zaman zaman, fakat yakınımdaki bu örnek beni çok düşündürdü. Çocuklarımın mutluluğu,zekası kadar(aslında daha çok) kişilik gelişiminin üzerinde durmak gerekli.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar