Bir Takım Tespitler


1-Tek tek temiz, toplum olarak pissiz. Bu nedendir acep, evi pis çok az tanıdığımız vardır fakat halk tuvaletini ya da parkları temiz kullanan da aynı derecede azdır. En çevreye duyarlımız bile büyük çöpleri toplar da meyve çöpü,sigara izmariti gibi küçük şeyleri önemsemez.
2-İşini yapması gerektiği gibi yapan biri karşısında çok büyük bir minnet duyuyoruz(m).Derdimizi dinleyen bir doktor, işini zamanında ve söz verdiği gibi yapan bir usta, devlet dairesinde güleryüzlü bir memur ya da öğle arasına 10dk kala işini gören bir görevli gibi .... Çünkü bu olağan değil bizim için büyük iyilik,yüce gönüllülük,erdemlilik filan.
3-Hepimiz felaket seviciyiz(bu bize özgümü insana özgümü karar veremiyorum). Bize iyi haberlerden çok felaket haberleri iyi hissettiriyor bunu bir kabul edelim. "Oh be benim başıma gelmedi" hissi ya da "ben demiştim hissi" birisi adına mutlu olmaktan çok daha iyi geliyor kabul edelim. Bana bir felaket haberi veren çoğu kişinin gözlerinde o parıltıyı görüyorum bu net. Ben de içimi yoklarsam hiçte kendime yakıştıramadığım şeylerle karşılaşıyorum zaman zaman,burayı geçiyorum o vakit.
4-Sebepsiz kindarlık çok gözlemlediğim bir olay. Herkes birilerine kin besliyor. Mesela birisini aidat ödemediği için bir komşuya, kaçak elektrik bedeli için doğuya, kolay para kazandığı için bir başkasına gibi gibi ... Kastettiğim sıradan bir çemkirme ya da eleştiri değil oldukça koyu bir kin gütme. Birilerine kin duyarak hayata bağlanma bir nevi. Birinin başına kötü birşey gelince hemen kendini gösteriverir, zati o da az etmedi birilerine gibisinden lafları çok duyarız. Günümüzde sosyal linç şeklinde de gösteriyor kendini bu "içimin yağları eridi" durumu. Bu orta yaş üstü kesimde daha çok gözlemlediğim bir olay, hatta psikolojiyi kurtaran en önemli etmen denebilir. Hayatında tamamen kendine bağlı sebeplerle mutsuz bir sürü kişinin hayata tutunmasını sağlayan ip bu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar