Günün En Sevdiğim Saatleri

 Öocuklar uyudu, bense telefon esaretine vermedim dün geceyi. 1-2saatle kurtuldum. Aklımdaki işlerden birini hallettim, daha iple çektiğim bir balkon sefası cepte( çok ta geçe kalmamalı manzara kaçmasın, yatmadan hemen önce ki sigara iyi gelmiyor bir de) Blog başına oturmuşum dha ne isterim ki

Güel bloglar yazma isteğimi arttırıyor, harekete geçiriyor beni. Bu geceki motivasyonum pinhani günlüğü oldu. Bu aralar sürekli pinhani ve neşet ertaş dinliyorum. Pinhaniye zaten severdim Neşet Ertaş'ı yeni keşfediyorum. Sanırım Neşet Ertaş'la tanış olmak için bazı dertlerin içinde yoğrulmak gerekiyor, acıyı bastırmamak içinde yaşamak. Ne zaman çaresizliği güçsüzlüğü kabullenirsek orada başlıyor acının güzelliği. İsyan değil naiflik, razılık güzelleştiriyor acıyı. 

Pinhani gibi bunca albüm bunca şarkı boyunca güzel sözler güzel şarkılardan hiç kopmamış bir grup azdır sanırım. eski şarkıları coverlamakta az iş değil (bkz Mor ve Ötesi) yada ilk 3 albümde kalmakta mümkün(bkz Redd) ama iyi ki Pinhani var, eski şarkıların yanına yenilerini katabildiğim için iyi ki varlar.

Birini sevdiysem  tanışmam anlamam lazım illa ki. Ne bulsam okuyorum ne bulsam dinliyorum Pinhani ve Sinan Kaynakçı ile ilgili.Güzel okumak güzel dinlemek bir de güzellikleri seyretmek var yaşamaya değer olan bana iyi gelen,kafamdaki parazitleri temizleyen... 

Birkaç not o zaman okumalarımdan;

Basit bir unutkanlığın ötesinde kibir gibi bir şeydir. Kendini bu gibi konularda dikkatli olma ihtiyacından öte bir konumda görmekle ilgilidir. Değişiklikleri farketme ihtiyacından öte bir konumda görmekle ilgili ya da tek tek bireyleri tanıma ihtiyacından(Alice Mundro -Değişimden Önce 29.2.20) İşte bu benim insanları iten, sevimsiz yönüme güzel bir açıklama...

Genel olarak iman sahipleri, kendileri nasılsa Tanrıyı da o hale getirirler. İyiler onu iyi yapar,kötüler de kötü. Kinci ve geçimsiz sofular herkesi cehennem azabına uğratmak istedikleri için cehennemden başka bir şey göremezler. Sevgi dolu ve tatlı ruhlar cehennem azabına inanmaz. İntikamcı, her zaman öfkeli bir tanrı düşünmekten çok uzakta tatlı ruh, sofuların adalet ve cezadan başka bir şey görmedikleri yerde sadece şefaat ve acıma görür(Rousseau İtiraflar 26.03.20)Çevremdeki olan biten hakkında güzel tespit

İtiraf etmek gerekir ki hem bu dünyada hem de öbür dünyada kötüler gerçekten insanı güçlüğe uğratan şeylerdir(İtiraflar)

Tabletten okuyorum artık kitaplarımı fakat bazı kitapların olduğu bir kütüphane oluşturmayı düşünüyorum sık sık, sahi hangileri olacağını seçebilir miyim ki?


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar