Japonların Beslenme Sanatı

Çocuklar yattı, Mehmet kendi dünyasına çekildi ben de biraz yazmaya kendi dünyama. Bu zamanlarda işte her şey tam da olması gerektiği gibi, büyük bir şey başarmışım,  sağlam bir düzen kurmuşum gibi....

Kemal'in doğum gününü arkadaşlarla kutlamaktan geliyoruz. M. hazırladı her şeyi Kemal ve Demir'in doğum gününü birlikte kutladık. Küçükler evcilik büyükler bilgisayar oynadı. Biz bahçede bolca yedik içtik. Güzel bir gün ve güzel bir akşam üstüne yazmaya oturdum buraya, kahvem yanı başımda (çocuklar uyumadı hala fısır fısır bir şeyler. Ama görünmez sınırı aşamıyorlar. 9 dan sonra odaları dışı bize ait yetişkin dünyası. Dalmaya korkarlar, hiç olmazsa bunu iyi oturttuk. Ebeveynlik böyle bir şey en sıradan işi becersen (aslında akışına bıraksan zaten hallolacak şeyi bile) bin tane yolunda gitmeyen iş olsa bile korkunç bir tatmin veriyor. Analiz ettiğimde bu annelik işlerini, biraz içime indiğimde yani neler neler çıkar da üşeniyorum, belki işime gelmiyor zaten hızla büyüyorlar ve sen sürekli yeni şeylere alışırken zaman öylece akıyor işte...

Yarın aile kutlaması, henüz bir hazırlığım yok zati öğleden sonra hazırlarım gibi rahatım. Bu rahatlığımı çok seviyorum. Bu konuda kendimden memnunum yani. Tam kararına bence. Hani demişler ya herkes kendi aklını beğenirmiş en çok diye. Böyle değil bence, ben her konuda kendimi beğenmiyorum bu konu da beğeniyorum ama. "Şu evrende bir tozsun"un idrakindeyim.

Bir iyi yaşam telaşına düştüm ki sormayın. Wellness sisteminin pençesinde ne bulsam tüketiyorum. Aslında bu konu üstüne düşünmem yeni sayılmaz. Strese sokan, kötü hissettiren her şey üzerine düşünüyorum bir süredir. Seçimlerim , hayatım , zamanım... Olay sevdiklerinin, iyi hissettirenlerin idrakinde olmak , yapmak zorunda olduklarının ise kabulünde...Mesela kitabı çok seviyorken ig de zaman harcamak, sporu seviyorken alışverişte, dünyayı gezmek isterken arabayı değiştirmek gibi benim örneklerim. Niye? Olay seçimlerden ibaret tek engel bu ama niye? İşte çıkış noktam burası, motivasyonum da öyle. Bunu bilmek ,hissetmek üzerine düşünmek bile güzel. İçime gençlik tohumları serpiyor...

Yolda git gel, beslenme kitapları dinliyorum. Japonların beslenme sanatı kitabı en beğendiğim oldu. Ayşegül Çoruhlu kitapları da bilgilendirici fakat fazla bilgilendirici. Amacım bu konuda farklı yaklaşımları inceleyip kendi yolumu bulmak. Bu neticede hayata bakışımızla yakından ilgili.

Bugün bu kadar yetsin, her gün böyle güzel geçsin...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar