Sabah Sayfaları - Gotham'a Hoşgeldiniz

 


Meteroloji hava kirliliği uyarıları veriyor. Doğa güzel renkleriyle boyamaya çalışsa da gökyüzünü, manzarayı kirli sisin ardından görüyoruz. Bu şehri Batman bile kurtaramaz kanımca.

Bugün Eylül 'ü dayısıyla Güre'ye yolluyorum.  Ben de orasının tertemiz havasında olmayı isterdim. Çok kararsız da kaldım. Gitsem iyi ki diyeceğimi biliyordum, Mehmet'in tedirgin olacağını da. Önce onun yanına gideyim, sonra diğerine diye düşündüm vazgeçtim. O yüzden bu sabah huzursuzum biraz. Hafif pişmanlık.

Çok zaman farkına varıyorum da , bende iyi ve erdemli ne varsa hemen hepsini öğrenmişim. İçimden gelmemiş, düşünerek öyle ...

Kütüphaneye gittim dün, kitap değişimine. Kemal'in okuma iştahını böyle bastırıyorum bu aralar. Kütüphaneye girince ortamın huzuru, elimin altında sanki bütün dünya, sınırsız özgürlüğüm varmış gibi heyecanlanıyorum. Çocukluğumda dönem ödevimizi yapmaya giderdik, o zamanlar böyle hissetmezdim. Altından kalkılamayacak bir yığının içindeymişim gibi sıkıntı hissederdim. Ya kütüphaneler ya ben değiştim. Eski yıllarda öğretmenlerimizin okumayı öğrendikten sonra okumamız için bizi yönlendirdiklerini hatırlamıyorum. Kendim gibi birilerini ya da kimseyle konuşamadığım ergenlik sıkıntılarımı gidermek için okumaya başlamıştım 12 yaşımda sanıyorum. İpek Ongun ve ismini hatırlayamadığım popüler yazarlarla başladım ve hiç bırakmadım. Üniversite yıllarımda ara verdiğimi hatırlıyorum bir tek.

Evde kitap biriktirmiyorum, ev kütüphaneleri tozlu ve külfetli geliyor bana, özenmedim hiç. E-kitap ya da kütüphaneden bulamadığım zaman kitap alıyorum sadece. Zaten rasgele gidip kitap seçtiğim pek olmaz. Gelecekte ne okuyacağım bellidir hep. Listelerim her daim benimle. Okunacaklar,gidilecekler ve izlenecekler listesi. En disiplinli takip ettiğim okunacaklar listem.

Çevremdeki insanlara kütüphanelerden bahsettiğimde çoğu kişinin haberi yok şimdiki güzelliklerinden. Demek ki çocukluk yıllarımızda kütüphaneler herkesçe sıkıcıymış. Gitmemiş olan yoktur eminim. Bu zamanlarda kitapları biriktirmek ve sergilemek bazılarınca d&r 'la gelen bir moda gibi,biraz da pinterest evlerinin dekoru...

Bir de kütüphanecilerin kibarlığı , naifliği var. İstinasız gittiğim hepsinde bu böyleydi. Devlet bünyesindeki bir kurumda medeni insanlar, insanca iletişim az rastlanır ülkemde. Belki bu yüzden de kütüphanede kendimi olmam gereken verde gibi hissediyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar