Şeyseller - 22.01 - 3.02.2024

Şubat tatilini Şeyseller'de geçirdik. Ana fikir çok uzun uçmadan sıcak bir yerlere gidebilmekti. Çocukların ilk uzun uçuşu olacağı için kaygılıydım. THY direkt 7 bucuk saati görünce bileti aldım. Şeyseller neresidir, ne yapılır, nerededir gibi detayları sonradan öğrenecektim.

Gidişimizin 6 saat rötarlı olmasına rağmen çocuklar durumu çok iyi idare etti. Mutluyum, huzurluyum.

Evimiz

İlk durak Mahe , Havaalanına inip araba kiraladık. Evimizin yolu o yorgunluğun üzerine beni çok korkutsa da manzara ve iklim muhteşemdi. Yorumlara yazan sıcak ve sinek sıkıntısı hiç olmadı. Her gün gidip geldiğimiz kıvrımlı dik yokuşlara değdi.

Anse Soleil Beach

Beau Vallon Beach

Takamaka Beach

Ada yemyeşil, doğal , mis kokulu daha ne olsun. Her yerinden orman fışkırıyor, yerel halk mutlu. Avrupa usulü her yer en geç 6 civarı kapanıyor. Herkes plajara reggae dinleyip sohbet ediyor ,tabi kısıtlı sürede gözlemlerim bunlar. Adadaki doğa ve huzur ortamı beni çok etkiledi. Gittiğimiz sezon sebebiyle sanırım oldukça sakindi her yer , kalabalıklarda bunalmadık. Bu da orayı sevdiren başka bir ayrıntı.

Deniz eh işte, Ege ve  Akdenize alışkın bizler için okyanus tat vermez. Dev dalgalı sahilleri çocuklar sevdi. Biz de yüzdük işte.

5 gün Mahe'de kaldıktan sonra 2. durak Praslin.

Feribotta

Praslin adasına 2 saatlik bir deniz yolculuğu ile ulaştık. Kiraladığımız ev mükemmel bir beach house, varmak için sabırsızlanıyorduk. İskelede bizi birisi karşılayıp eve bırakacaktı, bu evin yolu diğer evden de kötüydü. Çünkü şeysellerde yollar çok dar,eğimli ve virajlı. Genelde iki araç karşılıklı geçemiyor, geri giderek cepler birbirine yol veriyor.  Yine biraz korkup araba kiralamasak mı acaba diye düşündüm , neyse ki sorun olmadı.

Evimiz çok güzeldi, 2 gün evde kalıp dinlendik.

Anse La Plague 'deki evimiz

Markete orman yollarından yürümek

Evimizin önündeki deniz dalgalı ve sığ olduğu için orada giremedik. Ama bol bol deniz kabuğu topladık. Her gün sahile inip bugün neler getirmiş deniz diye keşfe çıkmak çok güzeldi. Markete yürüyüş yaptım 2 gün, yolda halkın evlerini gördüm. Ada genel olarak adalıların evleri ve Avrupalıların evlerinden oluşuyor. Arada fark muazzam ama ada evleri de güzeldi.

Anse Georgette

Sonra meşhur plajlarını gezdik. Anse Lazio, Grand Anse ve  Anse Georgette. Deniz genelde dalgalıydı,Anse Georgette 'e otelin içinden geçilen uzun bir yürüyüş ile vardık. Çok beğendim. Ama Praslin'i görmesekte olurmuş diyoruz. Mahe ve La Digue daha güzel.

Burada 4 gece kalıp son durak La Digue. İki ada arası yaklaşık 15 dk.

Evimin önü

La Digue en küçük ada , evimizi yine denize sıfır seçtik ama deniz çok otlu ve sığ olduğu için başka plajlara pedalladık. Bu adada araç değil bisiklet kiralanıyor. Çok severim. Tüm adayı pedalladık. En güzel deniz kabuklarını bu adada topladık.

Güzel gün batımında masa sırası bekliyoruz.

Pedallarken denk geldiğimiz enteresan bir ağaç

Görüntü güzel ama yüzecek kadar derin değil çoğu yer

Yaklaşan fırtına

Ve bikini bottom 'da şiddetli fırtınaya yakalandık.

Bir daha gitmek nasip olur mu bilemem , yaşadığım günlere şükürler olsun sadece. Bu kadar uzak , bu kadar bilinmez bir rota bizi yenilerine heveslendirdi. Her şey çok güzeldi.