İstanbul Gezmeleri-Anadolu Kavağı

Sadece 3 yıldır İstanbul'da yaşıyorum,buraya yerleşmeyi de pek düşünmüyorum. İstediğim bir kaç yıl buranın tadını çıkarıp sonra yaşamın daha kolay olduğu bir yere yerleşmek. Bu yüzden mümkün olduğunca karış karış İstanbul'u gezmeye çalışıyorum. En sevdiğimse ara sokaklarda nereye çıkacağını bilmeden dolaşmak.Neyse kısa keselim
Bugünkü plan Üsküdardan başlayıp boğaz boyunca gezmekti. Esas hedef Anadolu Kavağı...İlk durak Göksu deresindeki Sabancı Öğretmenevi oldu,burada fiyatların uygun,menülerin lezzetli ve manzaranın mükemmel olduğunu belirteyim öncelikle. Daha sonra Beykoz ve Anadolu Kavağı,çok uzak deil suadiyeden 26 km ama siz vapura yakın bi yerdesiniz deniz yolunu kullanabilirsiniz. Kadıköy ve eminönünden vapur seferleri var ve sizi götüren vapur akşam 5 e kadar bekleyip sizi almadan dönmüyor:) Ama arabayla da rahat ulaşımı var ayrıca birazdan anlatacağım ekstralar var.
Boğazı karadan dolaşmak ayrı bir zevk,geçtiğiniz her bir yer ayrı güzel çünkü. 
Anadolu kavağı yolunda ufak bir yol ayrımıyla Yuşa Hazretlerinin türbesine uğradık.(arabayla gitmek için sebep1) Türbe Boğazın en yüksek tepesinde kurulmuş. Manzarası ve havası mükemmel. Hz. Yuşa Hz. Musa zamanında yaşamış,Rabbimin peygamberlik makamı verdiği bir zat olduğu için buranın manevi havası hemen hissediliyor. Rivayete göre Hz. Yuşa hazretlerinin türbesini ziyaret eden denizde boğulmazmış.

4 km. sonra Anadolu Kavağına varıyorsunuz. Burası küçük bir balıkçı kasabasıymış,şimdiyse balık lokantaları kasabası demek daha doğru,her biri dışarı çıkıp benim pek samimi bulmadığım bir şekilde sizi davet ediyor.Biz palamut yedik oldukça lezzetliydi.







Hoş ve insanlarının mutlu göründüğü bir yer(tüm sahil kasabaları gibi galiba) ama binalar biraz bakımsız göründü bana, gördüğüm güzel evler oldukça azdı. Zaten sahilin büyük bir kısmını askeriye kapattığı için kalanla yetinmek zorunda kalmış herkes.

Oradan Yoros(Ceneviz) kalesine çıktık.Vapurla gittiyseniz yürümek biraz yorucu olabilir. Oldukça dik bir yokuş yaklaşık yarın saat(arabayla gitmek için sebep2) sürer. İçeri giremedik kazı çalışmaları nedeniyle falan dışından bile manzara mükemmel. Yanda gördüğünüz resim benim basit makinemle hiç fotoğraf çekme yeteneği olmayan ben tarafından çekildi. Gerisini siz düşünün.Ben manzara karşısında mest oldum ve yürüseydim bile buna değerdi mutlaka.

İşte İstanbul'un bayıldığım tarafı bu,her köşesi farklı bir dünyadır,çok gitmeden çok uzaklaşabilirsin ...İmkanınız varsa mutlaka bu geziyi yapın,Karadeniz havası eminim ki iyi gelecektir size de...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar