Kıvırcık Saçlara Neler Yapılabilir?


 Benim saçlarım resimde gördüğünüz Beyonce kıvırcığı,arap kıvırcığı da denebilir:) Yıllarca reklamlarda gördüğüm gibi saçlarım olsun diye kıvırcıklarımla savaştım. Ama 3 yıldır doğal halinin güzelliğine ikna oldum ve çok mutluyum. Ama saçlarıma bi servet harcadım diyebilirim ki hala da konu saç olunca kozmetik ürünlere hemen kanıyorum, denemekten kendimi alamıyorum. Yıllar içinde edindiğim tecrübelerimi benim gibi kıvırcıklar varsa paylaşayım istedim.
Önceki yıllarda loreal'in x-tenso diye bir ürünüyle kuaförüme dalga açtırma işlemi yaptırıyordum. Brazilya fönü gibi dümdüz olmuyor sadece dalgası açılıyor. Bu işlemi 10 sene boyunca her 5 ayda bir diplerinden çıkanlara yaptırdım.
Artıları: Saçlarınız dalgalı oluyor,çok kolay fön tutuyor(evde kendim bile düzleştirebiliyordum). Saçı çok yıpratmıyor(bi maskeyle desteklemekte fayda var)
Eksileri:Bir süre sonra saçınızdaki dalgalar çok açılmış oluyor eski kıvırcıkları özler hale geliyorsunuz. Dalgalarınız biraz yapaylaşıyor ve saçınız daha çok dökülüyor. Beraberinde boya uygulanabilir ama açma işlemi asla tavsiye etmem.
Şimdiyse kıvırcık haliyle çok daha beğeniyorum. Şimdi kullandığım yöntemler
1.Artık düz fön tutmadığı için dalgalı çektiriyorum. O biraz daha çok dayanıyor ama o da bisüre sonra tüleriyor.
2.Fön yerine maşa yapmak çok daha kolay ve uzun süre gidiyor. Eve ucuz yollu bi maşa aldım ve saçlarımın tüleren ya da ertesi gün dalgası bozulan kısımlarına maşa uyguluyorum. Ya da banyodan çıkınca düz kurutup hepsini maşalıyorum. Yarım saatte hazır, çok ta hoş...
Eğer doğal haline bırakacaksam:
3.Kıvırcık saç kuru olduğu için banyodan çıkınca hemen müdahale etmek lazım çabuk kurur. Havluyla suyunu aldıktan sonra bebe yağını sürüyorum biraz. Tabi diplere getirmeden ve az yağı suyla karıştırarak.
4. Yağdan sonra köpüklüyorum (wella nın kırmızı dalga köpüğü ya da fonex köpük tercihim) ve doğal haliyle kurumaya bırakıyorum.
Ve saçlarımı seviyorum, kolay gelsin...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar