Patetes Sufle ve Kalamarlı Makarna...

Sevdiğim yemek tarzı pratik ve lezzetli olanlar, yapımı uzun sürenlere pek sabır gösteremiyorum.
Hafta sonu denediğim ve çok beğendiğim 2 lezzeti paylaşmak istedim. Patetes sufle ve kalamarlı makarna.
Patates sufle : Aslında servisi patates kabukları içinde olmalıydı fakat taze patatesle yaptığım için kabukları ince,bu yüzden kabuklarını soyarak yaptım. Patetesin içini oyup tekrar içine doldurarak yaparsanız daha hoş duruyor.Patetesleri düdüklüde 12 dk. haşlıyorum. 2 ye bölüp içini oyuyoruz. İç harcına süt,peynir,maydanoz,dereotu ve kararbiber ekleyip püre yapıyoruzç Yaptığımız karışıma bir yumurta sarısı ekliyoruz. Beyazını ise çırpıp kar haline getirdikten sonra karıştırıyoruz içine.Harcı patateslere tekrar doldurup üzerine kaşar rendele ve fırının en yüksek ayarında 10 dk. kızartıyoruz...
Kalamarlı Makarna:Buzlu kalamarların buzları çözülünce üzerine kapatacak kadar süte yatırıp bir kaç saat bekletiyoruz. Tavada küçük bir soğan,birkaç diş sarımsak ve kalamarları kavuruyoruz. Üzerine un,karaiber ve tuz ile harmanladığımız domateslerimizi katıyoruz. Yine kavurup için 1 buçuk çorba kaşığı sirke(elma yada üzüm) ilave ediyoruz. Dereotunu (isteğe göre fesleğen maydanozda olur) ekleyip, 2-3 dk. sonra ocaktan alıyoruz pişirdiğimiz makarnayla harmanlayıp afiyetle yiyoruz.
Ben ikisine de bayıldım. Afiyet şeker olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar