Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar


     Hemen hemen herkes saçınızla ilgili ay ne zor,ne tatlı,ne değişik,ne kıvırcık, doğal mı? gibi yorumlar yapıyorsa aynı kaderi paylaşıyoruz demektir.  Zenci kıvırcığı diyebileceğim çok kıvırcık nadir rastlanan saçların maalesef ortak dertleri doğru kuaför ve ürün bulunmaması. Türkiye'de bu tip saça sahip kişi çok az, dolayısıyla kozmetik satıcıları Amerika'da çok sayıda bulunan kıvırcık saç ürünlerini ülkemize getirmiyor. Zenci kıvırcığı saçlar için saç ürünleri ve doğru kesim çok önemlidir, bu yüzden kıvırcık saç sahip olanların çoğunun saçıyla barışık olmadığını görüyorum. 

     Uzun yıllar benim için de durum böyleydi, brazilya fönünü şimdilerdeki gibi popüler olmadan çok önce keşfettim. Tek derdim ipek gibi fönlü , dümdüz , sağa sola savrulan saçlarımın olmasıydı. Ama zorla düzleştirilen/kıvrılan kısacası işlem gören saçın öyle sağlıklı bir görünümü olmuyor maalesef,kuaförde geçirilen uzun ve acılı saatlerde sonra bile...Sonunda farklılığın güzelliğini fark ettim, doğru ürünlerle tanıştım ve saçlarımı çok seviyorum.

     Uzun yılların ardından edindiğim tecrübe şu, saçlarınız alışılanın dışındaysa kuaförler hiç birşey bilmiyor ,ayrıca bilir görüp sizi çıldırtan sonuçlar yaratabiliyorlar. Bunları yaşamamak adına benim gibi mağdureler için birkaç tavsiyem olacak;
  1. Saçınıza giden ürünleri ve saç kesimini bilin, kuaförün bu senin saçına gitmez, bu kesim sana olmaz/olur gibi tavsiyelerine aldırmayın kararlı olun
  2. Saçlarına kuru hiçbir işlem yaptırmayın, fön çekilirken bile saçınızı önce yıkayıp suyunu havlu ile alıp öyle çektirin.
  3. Saçınızı taramayın/taratmayın(duşta bol kremliyken parmaklarla taranabilir)
  4. Şekillendiricilerinizi duştan hemen sonra saçınız çok nemliyken sürün

Yorumlar

  1. Merhaba, bence saçların harika. Ben mesela dün begudi kullandım, bütün gece yattım onlarla, bu kadar rahatsızlık yaşıyorum dalgalı saçlara kavuşmak için.
    Benim saçlar tam ters - gür ve düm düz, çok sıkıcı. İşte insanın hali- hiç bir zaman kıymeti bilmez:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim saçlarımı seviyorum evet:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü