Lastikli Çarşaf Yapımı

Uzun bir aradan sonra merhaba, yazacak bir sürü şey ,gidilen yerler, yapılan dikişler vs... beni bekliyor. Bense erteledikçe erteledim bu zamanlara geldim, kendimden utanıyorum ve söz veriyorum. Tekrar düzenli yazmaya başlıyorum.

Lastikli çarşaf kullanmayı seviyorum, çünkü bir defa geçirdiğinizde değiştirene kadar bozulmuyor, katlanmıyorlar. Fakat nevresim takımlarından çıkan çarşaflar düz oluyor. Bende english home'dan nevresimlerime uygun birkaç lastikli çarşaf almıştım. Fakat onlar da yıkandıklarında biraz çekiyorlar maalesef ayrıca her nevresime uygun bulmak mümkün olmuyor. Ben de takımlardan çıkan çarşafları lastikli yapmayı düşündüm ve internette araştırma yapıp biraz da doğaçlamayla çarşaflarımı dönüştürdüm.

Çok basit bir işlem. 1 gün içinde bütün çarşaflarınızı yapabilirsiniz.

Öncelikle kaymaması için köşelerini üst üste getirerek iğneledim. (1 seferde 4 köşeyi de yapmak için)


Köşelerden 28x28 cm. lik kare kestim. Yatağın yüksekliği 27 cm olduğu için. Aslında altına girmesi için daha büyük bir kare olabilirdi fakat o zaman da çarşafın enin ve boyunun kısalacağı hesap edilmeli. Yatağınız küçükse kare boyutunu büyütebilirsiniz.


Kesilen kenarları birleştirip dikiyoruz. Lastik geçecek olan çarşafın kıvrık kenar kısımlarını dikmiyoruz. Oraları içinden lastik geçirdikten sonra elde diktim.

Çarşafların kenarları zaten kıvrılmış olduğundan oradan birkaç dikişi sökerek içerisinden bebe lastiği geçirdim. Lastik çarşafın baş ve ayak tarafında olmalı.

Köşelerden yaklaşık 2 karış geçecek şekilde diğer kenarlara da devam ettirdim.

Tüm çarşaflarınızı kesmeden önce 1 tane yapıp denemekte fayda var. Yararlı olması dileğiyle...

Yorumlar

  1. Çok yararlı oldu, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel fikir,kullanacağımız lastiğin uzunluğunu nasıl ayarlıyorsunuz?
    Uygulayacağım.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar