İyi Tarafından Bakmanın Analizi


Bana dışarıdan bakan birisi şöyle der sanırım; o başarır... Ben içime baktığımda ise şöyle derim evet her durumda başarırım ama her durumda ( hatta çoğu durumda) mutlu olamam. Aslında hayatta gelmek istediğim nokta hep başarmak değil mutlu, huzurlu biraz daha neşeli olmak. Her durumda başarma baskısı benim biraz gergin ve kibirli yapıyor sanırım. Onca okumalar, gitmeler gelmelerden sonra ulaşmak istediğim nokta tam da bu huzur ve neşe...
Huzurun yolu kendini ve böylece etrafı kabul. Neşenin yolu ise baskı, kibir kısaca imajdan vazgeçmek bence. Yeterince ömrüm varsa zamanla olacak bence(yine başarma modu:))
Başarmayı çok önemsiyorum evet ama bunun benim için her zaman iyi olmadığının da farkındayım. Yine de nasıl her zaman başarıyorum? 
Bunun 1.nedeni kendimi iyi tanıyorum bence, üstesinden gelebileceğim görevleri alıyorum. 
2.neden şans kader kısmet adını her ne dersem benimle. Buna güvenim yıllar içinde oturduğu için iç sesime kulak verebiliyorum. İçinden çıkamadığım durumlarda zamana bırakmayı öğrendim, neticenin iyi olacağına teslimiyetim tam.
3.neden ise her durumda çözüm düşünürüm. Niye böyle oldu kısmana çok takılmam. En kötü durumlarda bile kaçış planı hazırlarken buluyorum kendimi. Bu hayatta kalma mekanizması mı? Bencillik mi? Çıkarcılık mı? Benim işime çok yarasa da bu huyum, içime sinmeyen bir şey var bunda. 
Her durumda iyi tarafını görmek gibi bir huyum var. Bu, elindekiyle yetinmeyi sevenlerin yetisi bence. Bir de derdi kendiyle olanların gibi.
Gerçekten güçlü müyüm güçlüyü mü oynuyorum? Her durumda ayakta kalmak , hiç bir şeye yaslanmamak demek. Bu ne kadar insani? Fırtınada güçlü ağaçlar kırılır sökülür de, zayıf bitkiler eğilir ayakta kalır. Fırtınalar vermesin Rabbim ama o durumda hangisi olurum?
Bugün de böyle...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar