Sevme Sanatı

 


"Sevdiğin kimseye benzemez ama herkes ona benzer"  çok güzel söz. Konuşmayı sevdiğim, dostum dediğim kişilerde hep Mehmet'i aradığımı fark ediyorum. Çok özlediğini başkalarında bulmaya çalışmak, bazen iyi geliyor bazen de yokluğunu daha çok hissettiriyor. Çok özledim, her anlamda çok özledim. Yalnız ve yoksun hissediyorum. 

Sevme sanatını okuyorum tekrar, bir kaç kez daha okunur yeri geldikçe.
  • "Herhangi bir yaratıcı çalışma içinde bulunan kişi kendi dışındaki dünyayı temsil eden nesnesi ile kendini bütünleştirir."
"Maddeler dünyasında vermek , zengin olmak anlamına gelmektedir. Çok şeyi olan değil, çok veren zengindir. Bir şeyi yitirmekten korkan istifçi ne kadar çok şeyi olursa olsun, ruhbilim dilinde yoksul ve yoksundur. Ancak kendinden bir şeyler verebilen zengindir."
  • "Zulmün kendisi, daha derinlerden gelen bir dürtüye bağlıdır: eşyaların ve yaşamın sırrını çözmek."
"Olgunlaşmamış sevgi seni seviyorum çünkü sana gereksinimim var der. Olgunlaşmış sevginin söylediği ise sana gereksinimim var, çünkü seni seviyorumdur. "
  • "Kişi kendine sadece babalık güdüsüne ayırırsa şefkatsiz ve haşin olur. Sadece analık güdüsünü yeşertirse , yargılama gücünden yoksun kalır. Hem kendisinin hem başkasının gelişmesini engeller."
"Eğer bir kişiye "seni seviyorum" diyebiliyorsam , "sen de herkesi seviyorum, seninle tüm dünyayı seviyorum, sen de aynı zamanda kendimi de seviyorum" da diyebilmeliyim." diyor ki tamamen katılıyorum.
  • "Yoğunlaşmayı öğrenmede atılacak en önemli adım ,kişinin okumadan , radyo dinlemeden , içki sigara içmeden yalnız kalmayı öğrenebilmesidir. Ve bu beceri sevme becerisi için koşuldur. Bir insana salt kendi kendime yetemediğim için bağımlıysam o kişi ancak can simidi olabilir. Aradaki bağın sevgiyle alakası yoktur. Mantığa aykırı görünse de yalnız kalabilme becerisi, sevme becerisinin koşuludur."
"Nesnel düşünce becerisi akıllılıktır, düşünmenin ardındaki duygusal durum ise alçak gönüllülüktür. Nesnel olabilmek ancak kişi alçak gönüllü ise ve kendini çocukluğundaki kadiri mutlak olma hayalinden kurtara bilirse olasıdır."
  • "Sevgi narsizmin hemen hemen olmadığı alçakgönüllülüğün ve düşüncenin gelişmekte olduğu yerde vardır."
"Bir başka insana inanmak demek onun tutumundan, kişiliğinin özünün ve sevgisinin değişmezliğinden emin olmak demektir."
  • "Eğitim, bir çocuğa özelyeteneklerinin farkına varması için yardım etmektir. Eğitimin zıttı yönlendirmedir. Yönlendirme özel yeteneklerin geliştirilmesine önem vermez. İyi ya da kötünün çocuklar için büyükler tarafından düşünülüp saplanıldığı savı üzerine temellendirilmiştir."


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar