Sabah Sayfaları 9 - Kızıl Bir Gökyüzü ve Biten İlişkiler

 


Çok eşyanın hayatımdaki yoruculuğunu fark ettim ve bilinçli olarak azaltmaya giriştim. Nesnelerle ilişkim hala sıkı fıkı, bu bir farkın dalık ve yolculuk. Olduğum kişiden daha iyi versiyonuma doğru...

Hayatımdaki kişiler için de aynı durum söz konusu. Sosyalleşmeyi , sohbeti sevdiğim için hayatımda fazla kişi var. Bir de hayatı kişi gözlemlerim üzerinden analiz huyum yüzünden. Bu da zaman zaman beni yoruyor. İnsanları kafamda kategorilere ayırıyorum , birlikte zaman geçirilecek eğlenilecek arkadaşlar, iş arkadaşları,komşum ya da gerçekten değer verdiğim dostlarım gibi. İşte genelde canımı sıkan durumlar benim bu etiketlememden kaynaklanıyor. İnsanlar benim çizgidiğim sınırlar içinde kalsın istiyorum, ama söz konusu karşılıklı ilişkilerse kuralları tek başınıza belirleyemezsiniz. 

Bencillik kişinin karşıdakinin davranışlarını kendi isteğine göre yönlendirmesidir diyor Oscar Wilde. Dün 3lü grubumuzdan 2 kişi buluşmuş, beni çağırmadılar. Oyuna alınmayan çocuk psikolojisine girdim bir anda, üzüldüm darıldım yalan yok. Ama bunu onlara belli etmeye hakkım olmadığının bilincindeyim, gizledim kırgınlığımı. Fakat ikisi de çocuk kandırır gibi bana mazeretlerini sıralamaya başlayınca tepem attı ipler koptu. İstenmeyen kişi olmayı sindirebilirim ama samimiyetsizliği hayır. Eğlencelik arkadaşlıklarım da bile ilk şartım dürüstlük. Bu niye bu kadar zor anlayamıyorum bir türlü. Bu sefer de böyle istedik demek, ya da sebep ne ise onu söylemek...

Orhan Pamuk'un Manzaramdan Parçalar kitabını bitmesin diye gıdım gıdım okuyorum. Bir yandan da Engin Geçtan'ın söyleşilerini dinliyorum. Engin Geçtan'nın sözleşilerini kıskanarak , Orhan Pamuk'u anlamaya çalışarak. İyi ki kitaplar var...

Dün annemde toplandık, bizim toplantılarımız hep kaos etrafında şekillenir. Durumu bazen mutlulukla kabullenirim, bazen de kaldıramam gerilirim. Dün biraz gerildim, belki arka fonda arkadaşlarımla olan durumun öfkesini yaşadığımdan, belki de içimde yaratamadığım huzuru başkalarında aramam ve bulamamamdan. Böyle bir şeyi hiç kimseden talep edemezsiniz ve karşılayamazsınız , bunu bilmeme rağmen. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar