Bursa apartmanları...



     Eski güzel apartmanları, ahşap değil ama taş yapıları incelemeyi çok seviyorum. Bir bina bana güzel gelmişse hangi ayrıntılar onu güzel gösteriyor diye durup incelerim. Balkon demirleri ve pencereleri en çok ilgimi çeken kısımlardır. Bursa'da bana güzel gelen binalar beşikçiler - çekirge hattında bir de Nalbantoğlu-Maksem taraflarındadır. Bu semtler 80'li yıllarda müstakilden apartmana, ahşaptan betona geçiş evleri. O zamanki varlıklı aileler için yapılmış. Geniş , ferah , manzaralı. Camlar büyük, balkonlar ferah, bahçesinde ,önünde ve arkasında mutlaka ağaç bulunur. Apartmanların varlıklı kesimden orta ve dar gelir gruplarına da hitap etmesiyle manzara ya da ferahlık beklentisinin göz ardı edilmesini anlıyorum. Anlayamadığım kısmı şu an ki varlıklı evlerin tanımları. Güzel peysaj, büyük odalar , kapalı/açık havuz , kapalı otopark ve sosyal tesis. Bunlar yeterli görülüyor "lüks" için. Peki ruhumuz/bedenimiz için en gerekli besin hava ve manzara/mevki niçin göz ardı edildi? Bunu düşünüyorum , bulamıyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar