Sabah Sayfaları 10 - Yine hastalık , Palmiyeler , Bazı Tespitler


 Yazımı buradan yazıyor olsam ya ...Heyhat aynı sisli ve kirli havaya aynı balkon kapısından bakmaktayım. Palmiye en sevdiğim ağaçlardan , palmiyeler diye bir müzik grubu varmış. Onlar da sevdiğim müziği yapıyormuş. Bu güzel keşif bugünün güzelliği olsun. Demek ki palmiyelerin çağrışımı farklı kişileri bir yerlerde buluşturabiliyor.

Yine boğaz enfeksiyonu geçiriyorum , bu yıl 2. si, covid ile beraber 5 ayda 3. ciddi hastalık . Aşırı evhamlılara döneceğim sonunda , risk almamak için yaşamamayı seçenler gibi.

Hayatımda dönem dönem şiddetli boğaz enfeksiyonları geçirdiğim zamanlar oldu. Bir tanesi İncirlide yaşarken , bir diğeri Hakkari de ve şimdi burada. Bir teorim var, basık havalar bana yaramıyor. Ruhum da bedenim gibi yükseklik ve ferahlık arıyor. Ruhuma ve bedenime ihtiyacı olanları vereceğim bir yıl diliyorum.

Zenginlik tekinsiz bir durum, kendini korumak zorunda hissetmek , muhafaza ve iyi bakma zorunluluğu getiriyor. Bunun yanında getirdiği tatmin daha küçük. Konforlu yaşam , iyi olanaklar hepsi getirdiği külfetin aşağısında kalıyor. Konforlu yaşam dediğin şey aslında yaşadığın ülke ile ilintili. Harcamalarımın büyük kalemi özel okul ve özel sağlık giderleri ki bunların kalitesi ortada. Bizim paramızla aldığımız şey daha çok bunların -mış gibi yapılmış hali. Devletten almam gereken hizmetin bana sunulmamasının bedeli.

Gençlik , güzellikte keza ödenmesi gereken bedelleriyle gelen zenginlikler. Hele ki benim gibi dış görünüşünüz diğer insanlardan biraz daha farklı , ailenizden çok farklı ise , üzerine sürekli göndermeler yorumlar yapılıyorsa size getirdiği külfetler çok daha ağır. Hiç fark edilmesem dediğiniz yıllarda etrafınızdaki herkes görünüşünüzle ilgili yorum yapması kötüdür. O zaman kafanda kendine dair allak bullak fikirler oluşur. Ben bu durumları çok ağır yaşadım. Bedenimde yanlış bir şeyler olduğuna o kadar emindim ki. Kendime zarar verecek aptalca bir şey yapmamam sosyal ve aktif bir çocuk olduğum içindir.  40 lı yıllarımın başından gönül rahatlığıyla bildiriyorum ki güzel olma zorunluluğunun baskısı üstümden kalktı, kendimi iç dünyamda da , sosyal ortamlarda da daha rahat hissediyorum. Karşı cins ile ilişkilerimde de yanlış anlaşılma, mesefeni koruma gibi kaygılardan azade daha rahat olduğumu fark ediyorum. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar