Üniversite Yılları ve Zamansız Ölümler

Her ölüm erken ölümdür demiş şair, hayır böyle değil. Bazıları zamansız bazıları tam da zamanında. Ananem , dedem tam zamanında ölmüştü mesela. Dedem kendinden yakınan halam uzaktayken ananem kardeşimin 2. çocuğu doğmuş ve anneme çok ihtiyacı varken öldü. 

Dün üniversiteden bir arkadaşımın ölüm haberini aldım. Çok sarsıldım. Samimi değildik belki birbirimizden de pek hoşlanmazdık. Çünkü sınıfta delicesine sevdiği biri vardı, sevdiğini çok seven biriydi.  Onun çevresindeki herkesi tehdit sayardı. Zaten 40 erkek 10 kız öğrencili teknik eğitim fakültesi. Bir kere nasıl olmuştu hatırlamıyorum fakat derin sohbete dalmıştık. Takıntılarından,korkularından bahsetmişti bana. Sevdiği kişilere ya da şeylere fazlaca bağlanan biri olduğunu, ailesini kaybetmekten çok korktuğunu, babasının geçirdiği ciddi bir iş kazasından sonra ailesini kaybetme korkusuyla bazen baş edemediğini filan anlatmıştı. Ruhsal yönden sağlıksız ama samimi biri olduğunu düşünmüştüm. O günden sonra ondan ve sevgilisinden uzak durdum ama ona özel bir nefretim de yoktu.  Zaten takıntılı tipler beni korkutur hep, nasıl baş edileceğini bilemememden belki. 

Sevgilisi candan, güler yüzlü ,sınıfta kanımın kaynadığı az sayıda kişiden biriydi. Beni sevgilisi için tehlike görmesi içten içe hoşuma gitmiş olabilir ya da ona davranışlarımla rahatsızlık vermenin hazzı. O zamanların olayları silinmiş duyguları kalmış bende. Zaten üniversiteye dair o kadar az anım var ki. İnsanları önemsemeyen bir hötüktüm cidden, boş kafa tikiliğe özenen bir üniversiteli olmaya çalışıyor, Anadolu'dan gelen sınıf arkadaşlarımı dikkate değer görmüyordum.  Hatta o zaman oldukça kiloluydu Hilal, bu konudaki takıntılarından da bahsetmişti bana. Zayıf ve uzun boylu olduğum için gıcık kapmış ta olabilir benden. 

Üniversite boyunca hiç ayrılmadılar ve evlendiler. İg'dan takip ettiğime göre yolunda gidiyordu hayatları. Hilal kilo vermiş daha da güzelleşmişti. Çocukları yoktu . Benim için aşkın kanıtı minik ayrıntılar vardır fotoğraflarda. Bir bakış, bir dokunuş gibi şeyler. Bu konuda düşüncelerime güvenirim. Onların aşkı devam ediyordu işte, gördüğüm ve esas bu haberle beni sarsan şey buydu. Hilal'siz bir Sabri'nin halini düşünüp çok üzüldüm. Sevdiğini kaybetmenin acısını içimde hissettim. Zamansız ayrılık çok acı, Rabbim sabır versin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar