Az Çoktur

Bu lafı daha çok mimari alanlarda duyasınız. Aslında bende o yolla duydum ama hayatımın her alanına kendime hatırlatmaktayım.
Eflatun'un kendime felsefe edinmeye çalıştığım bir sözü var :"mutluluk, hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır" yani az çoktur aslında her daim gerisi yorgunluktur,kalabalıktır...
Bu felsefeyle bu resim örtüştü aklımda nedense, rahatlamak dediğimde aklıma banyo geldiği için sanırım.Bu resim niye mi rahatlama hissi uyandırıyor çünkü fazlalık yok. Banyo yapmak için gerekli olan şey sade ve basit gerisi teferrüattır göz yorar...Şık olmak istediğinizde sade ve klasik olmak en basit yoldur. Bu yüzden düğün,kutlama farketmez erkekler hep şıktır ama biz kadınlar çoğu zaman onca emeğe rağmen günlük yaşamdaki şıklığımızı bile yakalayamayız. Sanki gün ne kadar önemliyse  o kadar çok süslenmeli...


Bugün "Kiralık Sevgili"  filmini izlerken bunu tekrar tekrar düşündürdü bana. Gelinliğin , giysilerin ve mekanların sade güzelliği beni benden aldı.Bir de bu gözle izleyin bence..


















Mesela paran ucuz bi arabaya yetiyordur ve o senin işini görebilecekken,daha iyisini isteriz,almak için daha çok çalışırız,aldıktan sonra korumak için de daha çok çaba gerekir,olur ki vurulur çizilirse de daha çok üzülürüz. Denklem basit sonuçta kendini daha çok üzmek için çalışmış oluyorsun...
Bu hikayeyi bilirsiniz ünlü düşünür Diyojen bi çuval parçasıyla fıçıda yaşarmış,bir tek su içme tası varmış.Bi gün bakıyor ki çocuk çeşmede eliyle su içiyor,o tasıda atıyor o zaman...
Ben anlatamadım ama siz anladınız onu,az çoktur işte...

Yorumlar

  1. Teşekkür ederim yazınızı okudum, bu konuyla ilgili farklı deneyimleri okumak çok motive edici...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lastikli Çarşaf Yapımı

İstanbul Gezmeleri-Eminönü

Kinky Curly - Zenci Kıvırcığı Saçlar